n.c.p.

Dobra kuha: Bučni njoki

Ljudje že tisočletja poznamo in uporabljamo buče, vendar ne v Evropi, temveč v Srednji Ameriki.

Meso buče vsebuje devetdeset odstotkov vode, ostalo so beljakovine, ogljikovi hidrati, minerali, kalij, kalcij, magnezij, mangan, fosfor, železo, vitamini A, B1, B2 in B6 ter vitamin C in E. Buče delujejo kot diuretik in spodbujajo telo k porabi zaloge maščob. So izjemno antioksidativna hrana in z njimi lajšamo marsikatere bolezni sodobnega časa.
Ljudje že tisočletja poznamo in uporabljamo buče, vendar ne v Evropi, temveč v Srednji Ameriki. Med prvimi Evropejci, ki so se jim buče zdele zanimive, je bil Krištof Kolumb. O njih je pisal celo v svoj ladijski dnevnik. Sprva so jih v Evropi uporabljali le za okras, nato še za krmo domačih živali in kot priročno posodo ter nazadnje tudi za hrano ljudi. Iz bučnih semen so začeli stiskati olje šele pred dvesto leti.

BUČNI NJOKI
Sestavine za bučne njoke:

– 1 kg buče

– 30 dag integralne moke

– 10 dag sveže naribanega parmezana

– 5 dag masla

– 0,5 dcl ekstra deviškega olivnega olja

– 5 dag drobtin

Priprava bučnih njokov:

Bučo peci 15 minut v pečici na 180 stopinj, olupi, nareži na kocke in pomešaj z moko in olivnim oljem. Vse skupaj posoli in dobro pregneti z rokami.

 Oblikuj njoke in jih razporedi na z maslom namaščen pekač. Po njih posipaj parmezan in drobtine.

Po njokih potresi še malo masla in jih peci v pečici 20 minut na 150 stopinj.

Namig: K bučnim njokom se odlično prileže kostanj. Kuhane kostanje nareži na kockice in malo prepraži na vročem maslu. Dodaj k njokom in serviraj.